Vzostupy a pády mnou používaných reklamných systémov zoradených podľa efektivity alebo zhrnutie z prvého roka
Ako som pri komentovaní jedného postu sľúbil, prinášam taký menší rozbor mnou doteraz používaných reklamných (zárobkových) systémov a samozrejme pripájam aj čísla o sumách získaných z jednotlivých týchto systémov… A to, že príspevok píšem presne v deň prvých narodenín blogu tiež nie je až taká náhoda… 🙂
Pred rokom aj niečo vznikla myšlienka založenia blogu, potom pribudla myšlienka menšieho privyrobenia si, v podstate z toho vznikol koníček, až som sa začal viac zaujímať o internetovú reklamu, internetový predaj a internetový marketing ako taký (so všetkým čo s tým súvisí). Začal som čítať zahraničné ako aj slovenské blogy (samozrejme v tej miere ako mi to čas dovoľoval) a postupne nachádzal viac a viac reklamných systémov a systémov na zarábanie. Za posledný rok som ich vyskúšal niekoľko. Keďže ma baví zaoberať sa jednotlivými systémami, prinášam zoznam všetkých mnou používaných.
Takže začnem asi rovno zospodu, čiže tým, do čoho sa Vám v podstate ani neoplatí registrovať!!!
1. klikačky, emailovky a všetky podobné naklikávacie a pyramídové somariny – Tí z Vás, ktorí sa aspoň trošku pohybujú vo sfére zarábania cez internet sa s niečim podobným už určite stretli. A určite mi dajú zapravdu, že jediný, kto na tom zarobí, je prevádzkovateľ podobnej siete. Viac sa k tomu nevyjadrujem, iba uvediem príklad: Bux.to, klikacka.sk, emailing.cz atď, atď…je ich dobludu. A keďže tu sa o sume hovoriť nedá, žiadnu nepridávam… – shit
2. FinInfo.org alias CreditBurner – o tomto systéme som písal článok, ako tento systém funguje nájdete tam. U niekoho tento systém môže fungovať pekne, avšak potrebujete poriadne mastnú návštevnosť svojich stránok, čo nie je až také jednoduché, a keď túto návštevnosť aj budete mať, určite sa bude dať využiť lepšie, za viac peňazí, čiže OVEĽA efektívnejšie. A aby som nezabudol pripájam sumu za 6-7 mesiacov: $1,724 USD (1,2747eur) – abject
Pokračujem systémami, ktoré zárobkovo u mňa nie sú nič moc, ale pri dobrom umiestnení do stránky a pri dobrej konštalácií hviezd určite nie sú na odpis…
3. Adsway – Post tu. Najslabší PPC systém u mňa; systém má podľa mňa veľmi slabučký manažment a marketing a tým pádom o ňom skoro nikto nevie, z čoho vyplýva, že je tu veľmi málo inzerujúcich, následne z čoho ďalej prirodzene vyplýva, že ľudia v podstate nemajú na čo klikať a Vaše zárobky idú dole “potokom”… Preto sa aj tento inak celkom pekne vyzerajúci systém u mňa umiestnil až skoro na konci… Tu sú čísla: 1 rok a 109,99 Skk (3,65eur) – crocky
4. BlueAdvertise – aj o tomto systéme som priniesol report, vlastne hneď niekoľko. 1,2,3. Tento systém niekoľko krát menil majiteľov a je to s ním všelijak, jedno je však isté, že ak dobre umiestnite bannery a máte dostatok návštevníkov stránok, tak potom by sa niečo zarobiť dalo. Avšak u mňa toto tiež v podstate veľmi nefunguje, keďže bannery som umiestňoval prevažne na spodok stránok a len malé percento ľudí sa k nim dostalo. Za 8 mesiacov (teda v podstate len za 4, kvôli zmene majiteľov a prerábaní systému) je to $4,92 USD (3,638 eur) – crocky too
Niečo medzi zarábajúcimi a nezarábajúcimi, avšak s klesajúcou tendenciou…
5. AdFox – Viac tu – Tento systém u mňa začal veľmi pekne a jednu chvíľu bol aj najlepším systémom, avšak potom zo strany manažmentu systému nastala jedna obrovská zmena (podľa mňa to bola zmena k ZLÉMU) a to taká, že znížili minimálnu sumu za potencionálneho zákazníka na 10 halierov (0,00332eur) za preklik, čo vpodstate znamenalo veľmi veľké zníženie zárobkov a podľa mňa nie len pre partnerov, ale aj celkovo pre slovenský Adfox ako taký (môj osobný pohľad, môžete súhlasiť, ale aj nie). Týmto krokom museli sledovať jediný zámer a to získanie väčšieho počtu inzerujúcich(asi skôr neúspešne), čo sa však doteraz na zárobkoch absolútne neprejavilo (a podľa mňa opäť nie len u partnerov ale aj pre Adfox). Aj preto AdFox tak nízko; ako dobre si to u mňa rozbehli, tak o to je to teraz horšie a horšie. Poďme k číslam: 1rok, tri mesiace a 1344 Skk (44,61 eur). Priemer na mesiac 89,6 Skk (2,97 eur) – dosť slabé.
Moje zarábajúce systémy, so stúpajúcou tendenciou…
6. Google Adsense – Viac (tiež) tu – To, že Google Adsensa sa u mňa umiestnil na poslednom mieste z tých lepších je tak trochu zapríčinené aj mnou – permanentné skúšanie umiestnení a nie celkom ideálna návštevnosť stránok. Ale ako sa hovorí: “Ak nič neskúšaš, nič nedosiahneš”… Ešte by som tu doplnil jeden môj osobný pohľad, že ideálne pre Google Adsense by bolo mať stránky s návštevnosťou 500 unikátnych návštev za deň a web písaný po anglicky, potom by sa to určite ubralo iným smerom a ostatné podobné slovenské reklamné systémy by asi (isto) nemali šancu… Škoda, že zrušili ten Adsense refferal… Číselká: 11 mesiacov a $73,54 USD (1638,2 Skk – 54,38 eur). Priemer na mesiac 148,93 Skk (4,94 eur) – lepšie:)
7. Etarget – “O” – U mňa je tento systém obľúbený, jasné podmienky a jednoduchá komunikácia. Uvidíme ako to pôjde ďalej. Počty: 9 mesiacov a 1489,15 Skk (49,43 eur). Priemer na mesiac 165,46 Skk (5,49 eur) – ešte trošku lepšie:)
Finále…
8. Backlinks – link – Predchádzajúci post je presne o tom, takže bez zbytočností. Za jeden (prvý) mesiac $25,50 USD (568 Skk – 18,855 eur) – vôbec nie zlé.
9. The AdNetwork – Môj najobľúbenejší a momentálne najziskovejší systém, ktorý je vhodný aj pre úplne začiatočnícke stránky. Viac čítajte tu. Spočítanie: 6 mesiacov a £105 (4128,7 Skk – 137 eur). Priemer na mesiac 688 Skk (22,837 eur) – zatiaľ naj:)
V rebríčku som nezohľadňoval Directo.sk a BrokerAge, keďže chvíľu ich ešte musím vyskúšať a až potom si ich budem môcť zaradiť.
Tento článoček je skôr pre ľudí, ktorí začínajú so zarábaním cez internet, aby si vedeli približne urobiť prehľad, čo sa im oplatí a čo nie. Samozrejme, všetko je individuálne a zárobky záležia od toho, čo publikujete na svojej stránke, ako to prezentujete, koľko čitateľov máte, atď., atď… Aj tak si síce myslím, že ak ste začínajúci, všetko si spravíte po svojom (tak ako ja), avšak berte na vedomie, že niekto to už raz vyskúšal za Vás a nemusíte sa trápiť sami (nie tak ako ja, keď som nepočúval múdrejších a skúsenejších… 🙂 ). Stratíte veľa času, ktorý môžete využiť prospešnejšie, napríklad písaním nových príspevkov.
P.S.: prepočítavané kurzom z 6.10.2008: 1euro=30,1260Skk, $1USD=22,276Skk, £1GBP=39,321Skk
Aké sú Vaše skúsenosti so zarábaním s niektorým z týchto mnou využívaných systémov?? Čo je u Vás to naj??
A nakoniec, aby som nezabudol. Želám tomuto blogu k jeho prvým narodeninám veľa čitateľov a minimálne aspoň 3-krát viac príspevkov ako doteraz (57). 🙂 Happy birthday to you, happy……
U mna je Etarget na tom najlepsie, priemerne 260Sk/mesiac, adsense cca 5-10 USD mesacne, ale ide to rozne, avsak postupne sa to zlepsuje 🙂
Adfox som skusal nic moc, radej som to dal prec. Backlinks a directo sa uchytili pekne.
The AdNetwork a BrokerAge mi neslo spojazdnit akosi, K8jo, nechce sa ti pomoct mi s tym?
Inak skvele porovnanie, na toto som cakal a gratulujem k prvemu virociu blogu 🙂
Takže najskôr, ďakujem k gratulácií:)
A za ďalšie: BrokerAge funguje presne na tom princípe ako backlinks, len cenu si stanovuješ sám, o tom som už písal (v predchádzajúcom príspevku). Keďže zatiaľ nemajú wordpress plugin, musíš si skopírovať celý ich php skript, napríklad do sidebar.php vo svojom template. Cenu si skús stanoviť čo najnižšiu a uvidíš ako to pôjde, potom ju môžeš zvyšovať. Treba byť trpezlivý, kým príde prvý link, veď zato, že ti to stojí na stránke nič nedáš:)
Čo sa týka AdNetworku, oni posudzujú, ktorú stránku schvália a ktorú nie. K8jo.sk sa tam tiež nedostalo, takže tam ti až tak veľmi neviem pomôcť, jednoducho do pridať web zadáš tri podstránky svojho webu (podľa mojich skúseností najlepšie zadať úvodnú stránku a dve podstránky, ktoré si vyberieš). A vlastne čakáš na schválenie, ak ti web schvália, príde ti to všetko mailom a v ňom máš tri html kódy, ktoré jednoducho vložíš do podstránok, či už do zdrojákov (spomínaná hlavná stránka) alebo vo wordpresse ako píšeš posty (podstránky, posty) 🙂
Ja používam len AdSence, zaťiaľ. AS mi nezáraba takmer nič aj keď som už tú prvu výplatu dostal. Skúsim niektore z tých tvojich naj. 😉 Privyrobiť si treba.
Používam Adsense a som velice spokojný.:-)
Podľa mojích skúseností má Adfox lepšie cielenie odkazov ako Etarget (možno len v určitých témach) a preto som na niektorých stránkach zrušil Etarget a vložil Adfox a aj napriek zníženiu ceny za klik som zarobil viac pretože som získal viac preklikov. Z pohľadu inzerenta zníženie ceny v Adfoxe považujem za dobrý krok pretože oproti Etargetu mam podstatne nižšie naklady a viac návštev. Týmto nechcem vyzdvidovať Adfox, to sú len moje skúsenosti (Etarget mi prináša viac ale mám to na rôznych stránkach takže ťažko to porovnať)
Adfox má však málo inzerujúcich a si jeden z mála, ktorý to majú tak ako ty Peter. Prvotná myšlienka Adfoxu bola presne taká, ako to vyšlo u teba, ale ako píšem, si jeden z mála…proste si mal šťastie, že väčšina ich inzerujúcich je zameraná smerom na tvoj obsah…samozrejme záleží to všetko od umiestnenia, návštevnosti atď a tak… a keď už som začal o tej prvotnej myšlienke Adfoxu, bolo to celkom dobre vymyslené a v reále by to malo fungovať tak ako u teba, ale Adfox si to pokakal sám a z reklamno-marketingového hľadiska to vôbec nedotiahli, tým pádom inzerujúci chodia ku konkurencii, čo je na slovensku väčšinou Etarget (Adsense) a preto zarábaš viac na Etargete…tak ako drvivá väčšina z nás…